بولتون: آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست

© Flickr / Gage Skidmoreبولتون: آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست
بولتون: آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید احتمال درگیری نظامی با ایران را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: دولت ترامپ در حال استقرار یک گروه از ناوهای جنگی و بمب‌افکن‌ها در منطقه خاورمیانه است که این اقدامات در واکنش به "نشانه‌ها و هشدارهای" ایران خواهد بود و واشنگتن قصد دارد با این اقدام نشان دهد که با نیروی بی‌رحمانه‌ای در برابر هرگونه حمله‌ای واکنش نشان خواهد داد.

تهدید آمریکا علیه ایران با اعزام بمب افکن به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
تهدید آمریکا علیه ایران با اعزام بمب افکن به خاورمیانه

در حالی که تنش‌ها بین تهران و واشنگتن به‌شدت بالا گرفته است، یک مقام رسمی آمریکایی گفت: استقرار این تجهیزات نظامی به‌عنوان یک نیروی بازدارنده برای مقابله با هرگونه آمادگی احتمالی نیروهای ایرانی در حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه، صورت می‌گیرد.

البته وی افزود: آمریکا انتظار هیچ گونه حمله قریب الوقوعی از سوی نیروهای ایرانی را ندارد.

بولتون نیز در ادامه اظهاراتش گفت: این تصمیم که البته می‌تواند موجب تشدید مشکلات بین دو کشور شود، به‌معنای ارسال یک پیام روشن و شفاف از عزم آمریکا در برابر تهران است.

ایران به‌تازگی هشدار داده است که اگر صادرات نفت این کشور متوقف شود، تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد.

بولتون افزود: ایالات متحده به‌دنبال جنگ با ایران نیست ولی کاملاً برای پاسخ دادن به هرگونه حمله‌ای از سوی نیروهای ایرانی یا نیروهای نیابتی آنها آماده هستیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: آمریکا در حال استقرار گروه ضربت ناو یواس‌اس آبراهام لینکلن و یک گروه از بمب‌افکن‌ها در منطقه زیر نظر فرماندهی مرکزی است تا یک پیام روشن و شفاف را برای ایران ارسال کند که هرگونه حمله به منافع آمریکا و متحدان ما با یک نیروی سخت و بی‌رحمانه روبه‌رو خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала