موسیقی غم انگیز تنظیم کننده احساسات

© Photo / The Last Cookieموسیقی غم انگیز تنظیم کننده احساسات
موسیقی غم انگیز تنظیم کننده احساسات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا افراد افسرده موسیقی غم انگیز را ترجیح می دهند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «Emotion»، افراد افسرده، موسیقی غم انگیز را بیشتر دوست دارند که یک واقعیت آشکار است. انتخاب آنها بصورت بازتاب تنظیم احساسات نابسنده و نامساعد تفسیر می شود. به عقیده روانشناسان، مردم سعی می کنند افسردگی خود را حفظ و یا حتی تشدید کنند. اما کارشناسان از دانشگاه کارولینای جنوبی دلایل دیگری را عنوان کرده اند و نتایج تحقیقات خود در این خصوص را منتشر کرده‌اند.

جذابیت موسقی اندوهگین برای بیماران دچار افسردگی مزمن می تواند با تأثیر آرامش بخش آن مرتبط باشد و نه تمایل به تشدید و یا حفظ احساساست غمناک.

در این آزمایش 76 دانشجو شرکت کردند که 38 نفر از آنها مبتلا به افسردگی بودند و 38 نفر از آنها ازاین بیماری رها شده بودند. آنها به انواع مختلف موسیقی غم انگیز گوش دادند. محققان دلیل انتخاب این نوع موسیقی را سوال کردند.  دانشجویان گفتند که موسیقی غم انگیز باعث بهتر شدن روحیه آنها می شود  و با شنیدن آن احساس آرامش می کنند.

مسئول این آزمایش گفت:«افراد شرکت کننده در این آزمایش موسیقی غم انگیز را برای  تشدید احساسات اندوهناک انتخاب نکرند، بلکه دلیل انتخاب آنها با سطح پایین انرژی در موسیقی مرتبط بود. جذابیت گوش دادن به موسیقی غم انگیز برای افراد دچار افسردگی می تواند با  تأثیر آرامش بخش آن در ارتباط باشد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала