مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و منتفی شدن سهمیه بندی

© Sputnik / M. Tari مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و منتفی شدن سهمیه بندی
مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و منتفی شدن سهمیه بندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت که در شرایط کنونی افزایش قیمت حامل های انرژی تبعات خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: این موضوع فعلاً از سوی دولت منتفی شده و زمانی برای آن اعلام نشده است.
این مقام ضمن توضیح خواستن از دولت افزود: قطعاً افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی بر اقتصاد کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.
نماینده مردم ساری در مجلس تاکید کرد که نمایندگان در بررسی بودجه سال 97 و 98 با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کرده بودند و خاطر نشان نمود: قطعاً سهمیه‌بندی بنزین به کاهش مصرف منجر نخواهد شد و ممکن است تنها درآمد کمی را برای دولت داشته باشد که بار منفی این موضوع درآمدها را پوشش می‌دهد.

تعویق سهمیه‌بندی بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
تعویق سهمیه‌بندی بنزین در ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس این سوال را مطرح کرد که "آیا دولت از عواقب این تصمیم خود خبر دارد یا خیر؟" و افزود: گران شدن حامل‌های انرژی قطعاً در شرایط فعلی منجر به افزایش تورم و رکود خواهد شد.
یوسف‌نژاد خاطر نشان کرد:در شرایط فعلی ریسک افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی بالا است، گفت: دولت به‌دلیل مسائل اجتماعی و اقتصادی باید از تصمیمی که گرفته صرف نظر کند تا در یک فضای کارشناسی به‌دنبال حل مشکل باشیم.
وی گفت: دولت اگر بخواهد قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد باید متمم بودجه به مجلس ارائه کند،
این مقام در دنباله گفته های خود اظهار داشت: باید مشخص شود افزایش درآمدها ناشی از فروش حامل‌های انرژی در چه محلی هزینه خواهد شد تا مجلس این موضوع را قانونی کند، اگرچه نمایندگان مجلس با این تصمیم دولت برای افزایش قیمت‌ها مخالف هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала