سخت ترین و دشوارترین شهرهای جهان کدامند؟

© Sputnik / Bolot Bochkarev /  مراجعه به بانک تصاویر سخت ترین و دشوارترین شهرهای جهان کدامند؟
سخت ترین و دشوارترین شهرهای جهان کدامند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه اسپانیایی «ال پاییز» لیستی از دشوارترین شهرهای دنیا تهیه کرده است که برای زندگی و تروریسم بسیار سخت هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه خاطر نشان می کند که شهرهای این لیست سردترین و گرم ترین درجه هوا را داشته و یا در ارتفاعاتی قرار دارند که تنفس در آنها سخت است.
در جایگاه اول این لیست همزمان شهر یاکوتسک و روستای اویمیاکون روسیه قرار دارند. به عقیده نویسندگان، یاکوتسک به خاطر آب و هوای بسیار سختش متمایز است برای آنکه در جه هوا در زمستان تا منفی ۴۰ درجه سیلیسیوس و در تابستان به ۲۰ درجه بالای صفر می رسد. به خاطر همین شهر کمتر توجه توریست ها را به خود جلب می کند و برای ساکنین محلی نیز سختی هایی وجود دارد. در عین حال این روزنامه توضیح می دهد که یاکوتسک مرکز منطقه بوده و همزمان مرکز مهم فرهنگی، علمی و اقتصادی سیبری است.
روستای اویمیاکون نیز در یاکوتیا قرار دارد. پایین ترین درجه هوا مخصوص این شهر است. در سال ۱۹۲۶ درجه ها به منفی ۷۱.۲ درجه سلیسیوس رسید. این روزنامه می نویسد که در این شهر بسیاری از کهنسالان روسیه زندگی می کنند.
شهر دیگر در این لیست شهر ورخوویانسک در یاکوتیا است. به عقیده نویسندگان این شهر رکورد اختلاف درجه هوا را دارد. پایین ترین آن منفی ۶۹.۸ و بالاترین آن مثبت ۳۷ درجه را نشان دادند که اختلافشان ۱۰۶.۸ درجه است. این شهر به همین خاطر در کتاب رکورد گینس ثبت شد.
گرم ترین شهر جهان سان لوئیس ریو کلورادو در مکزیک است. حداکثر درجه هوای آن ۵۹.۵ درجه است. سخت ترین شهر روی زمین به عقیده این روزنامه شهر لارینکونادا در پرو است که در ارتفاع ۵۰۹۹ متری از سطح دریا قرار دارد. ساکنین این شهر ۳۰ هزار نفر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала