مقام ایرانی: ایران از تمام فرصت ها برای فروش نفت خود استفاده خواهد کرد

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر مقام ایرانی: ایران از تمام فرصت ها برای فروش نفت خود استفاده خواهد کرد
مقام ایرانی: ایران از تمام فرصت ها برای فروش نفت خود استفاده خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل گفت که ایران تمام منابع موجود را برای اطمینان از صادرات نفت در شرایط تحریم های آمریکا بسیج می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی با تاکید بر این که امکان مقاومت مقابل تحریم های ناعادلانه، نامشروع و غیرقانونی آمریکا را داریم، گفت: همه ظرفیت کشور را برای فروش نفت در بازار خاکستری بسیج کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با تولید نفت این قدرت را داریم که بازار را تکان دهیم، با اجرای برجام تولید نفت ایران به 3.9 میلیون بشکه در روز رسید این مقدار تولید قدرت آن چنانی نمی دهد و می توانند به راحتی شما را تحریم کنند. چرا روسیه را نمی توانند تحریم کنند؟ برای آن که که 75 درصد گاز و 65 درصد نفت اروپا را تامین می کند. خود اروپایی ها نمی گذارند روسیه تحریم شود. هشت کشور از آمریکا برای خرید مقداری نفت از ایران معافیت گرفتند یونان، ایتالیا و تایوان نفت نخریدند و پنج کشور دیگر یعنی چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی نفت می خریدند علاوه بر این کشورها ما به دلایلی همه ظرفیت کشور را بسیج کردیم و در بازار خاکستری، نفت می فروشیم. اسم آن قاچاق نیست بلکه مقابله با تحریم هایی است که عادلانه، مشروع و قانونی نمی دانیم.

او مشخص نکرد که منظورش از بازار خاکستری چیست، اما ایران پیشتر در راستای دور زدن تحریم های آمریکا نفت را با قیمت های پایین تر به شرکت های خصوصی می فروخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала