آزمایشات موشکی جدید کره شمالی

© AP Photo / Ahn Young-joonآزمایشات موشکی جدید کره شمالی
آزمایشات موشکی جدید کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی چند موشک کوتاه برد خود را مورد آزمایش قرارداد.

وعده های رهبر کره شمالی به پیروانش - اسپوتنیک ایران
وعده های رهبر کره شمالی به مردم کشورش
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری یونهاپ با استناد با استناد به ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داده است.
خاطرنشان می شود که برد این موشک ها بین 70 تا 100 کیلومتر بوده است.
پیشتر گزارش داده بودند که یک موشک کره شمالی پرتاب شده است. ضمناً مقامات ژاپن اعلام کرده بودند که موشک پرتاب شده از سوی کره شمالی به منطقه اقتصادی متعلق به ژاپن نرسیده است.
لازم به ذکر است پیش از این رهبر کره شمالی هشدار داده بود که در صورت عدم تغییر استراتژی امریکا، دورنمای حل مسئله هسته‌ای در شبه جزیره کره "تیره و بسیار خطرناک" خواهد شد.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرده بود حاضر است تا آخر امسال منتظر تغییر رویکرد آمریکا در مذاکرات با پیونگ یانگ باشد. کیم جونگ اون خاطرنشان ساخت با صبر و تحمل منتظر تصمیم "خردمندانه" امریکا درباره تغییر استراتژی خود در مذاکرات خواهد ماند تا بتوان مذاکرات جدیدی انجام داد اما پیدا کردن فرصت خوبی همچون بار قبل دشوارتر خواهد بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی 27 فوریه امسال برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند که این نشست بدون رسیدن به هیچ گونه توافقی پایان یافت.
در واقع واشنگتن به پیونگ یانگ پیشنهاد کرده بود همه تاسیسات هسته ای و همچنین برنامه های تسلیحات شیمیایی و میکربی خود را بطور کامل از بین برده، موشک های بالستیک و پرتابگرهای خود را دمونتاژ کرده و همچنین همه تولیدات قابل استفاده دوگانه مربوطه را تعطیل نماید. علاوه ترامپ از کیم جونگ اون تقاضا کرده بود دسترسی کامل بازرسان بین المللی به همه تاسیسات مورد علاقه آنها را تامین کند اما رهبر کره شمالی به همه این تقاضاها جواب رد داد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала