پیروزی نیروهای دولت توافق ملی در لیبی

CC BY 3.0 / Patrick André Perron / Tripoli, Libyaلیبی
لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای دولت توافق ملی توانستند مواضع زیادی در طرابلس را تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش اسپوتنیک، فائض سراج رئیس شورای لیبی اعلام کرد که نیروهای دولت توافق ملی توانستند مواضع زیادی که قبلا تحت کنترل نیروهای خلیفه حفتر از ارتش ملی لیبی قرار داشتند را آزاد کنند.

ریاست دولت توافق ملی و رئیس شورای لیبی اعلام کردند که نیروهای وفادار به دولت، مواضع خود در تمام جبهه ها را حفظ کرده اند.

آیا جنگ تنها راهکار خروج از بن بست ترامپی است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا جنگ تنها راهکار خروج از بن بست ترامپی است؟

فائض سراج گفت:«به همه اطمینان می دهیم که اوضاع در تمام جبهه ها خوب است. ما اکثر مواضع از دست رفته را تحت کنترل خود درآوردیم. هم اکنون اوضاع خوب است و نیروهای مهاجم عقب نشینی می کنند و در حال آتشباری کورکورانه به  مناطق مسکونی هستند که باعث کشته شدن افراد غیر نظامی شده است. اینگونه حملات گویای ناتوانی نیروهای مهاجم در رسیدن به هدف خود برای تصاحب قدرت از راه غیرقانونی است».

مطابق با اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تا اول ماه مه 2019 در نتیجه درگیری بیش از 370 نفر جان خود را از دست داده و 1822 نفر دیگر آسیب دیدند. درگیری ها عمدتا در حومه طرابلس جریان دارد.

پس از سرنگونی محمد قذافی در سال 2011 بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. هم اکنون دو قدرت بر کشور  حکومت می کنند. در شرق لیبی، پارلمان منتخب مردم حکومت می کند و در غرب در پایتخت طرابلس  دولت توافق ملی به ریاست فائض سراج حکومت می کند که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

مقامات لیبی شرقی  بطور مستقل عمل می کنند و با ارتش ملی لیبی همکاری می کنند که در حال جنگ فرسایشی با شبه نظامیان است. سازمان ملل پیشنهاد می کند در بهار سال 2019، انتخابات سراسری در لیبی برگزار شود تا ارگان های مشروع و برسمیت شناخته شده تشکیل شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала