اعتراف اسپیس ایکس به انفجار کپسول دراگون

© REUTERS / Scott Audetteشرکت اسپیس ایکس از انفجار کپسول دراگون خبر داد
شرکت اسپیس ایکس از انفجار کپسول دراگون خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت فناوری اکتشافات فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد که کپسول سرنشین دار دارگون هنگام آزمایش استاتیک منفجر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، مقامات اسپیس ایکس روز گذشته طی یک برنامه خبری تأیید کردند کپسول دراگون این شرکت هنگام آزمایش استاتیک از بین رفته است.

اسپیس ایکس ایمنی کپسول دراگون را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران
اسپیس ایکس ایمنی کپسول دراگون را افزایش می دهد

این کپسول برای حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی ساخته شده بود.

البته این شرکت اطلاعات بیشتری درباره جزئیات حادثه انفجار کپسول در 20 آوریل ارائه نکرده است. با این وجود اسپیس ایکس همچنان تصمیم دارد یک کپسول دراگون دیگر را به فضا پرتاب کند. این کپسول به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شود.

«هانس کونیگیزمن» معاون شرکت فناوری اسپیس ایکس جزئیاتی درباره این آزمایش اعلام کرد. به گفته او کپسول دراگون طبق برنامه فعال شد و موتورهای Draco نیز هرکدام به مدت ۵ ثانیه روشن شدند. اما به گفته کونیگزمن اختلال قبل از روشن شدن موتورSuperDraco اتفاق افتاده است.

در حال حاضر ناسا و اسپیس ایکس مشغول بررسی اطلاعات تله متری و داده‌های دیگری از این عملیات آزمایشی هستند تا دلیل واقعی این رویداد را مشخص کنند.

هرچند از بین رفتن کپسول خسارت کوچکی برای اسپیس ایکس به حساب می‌آید اما در واقع یک عقب‌گرد مهم در اهداف این شرکت است. کپسول دراگونی که طی آزمایش از بین رفت، همان کپسولی بود که در ماه مارس به طور موفقیت‌آمیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت و طی این مأموریت آزمایشی ۵ روز را در فضا گذراند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала