اعلام تاریخ افزایش حقوق بازنشستگان در ایران

© Sputnikاعلام تاریخ افزایش حقوق بازنشستگان در ایران
اعلام تاریخ افزایش حقوق بازنشستگان در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست سازمان تامین اجتماعی ایران از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت و بر اساس مصوبه هیئت وزیران و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدحسن زدا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصویب پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبنی بر افزایش مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال 97 برقرار شده است، اظهار کرد: خوشبختانه این موضوع مورد موافقت دولت قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: بر این اساس، از یکم فروردین سال 98 مستمری تمام دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان یک میلیون و 516 هزار و 881 تومان (معادل 36/5درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل) و برای سایر سطوح به میزان 13 درصد مستمری آنان در پایان اسفند سال 97 به علاوه مبلغ ثابت 261 هزار و 147 تومان افزایش می‌یابد. افزایش مستمری سایر افرادی که مستمری آن‌ها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است، به ترتیب براساس افزایش‌های مذکور و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد.
زدا در اتباط با پرداخت مستمری بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت، گفت: تا پایان این ماه افزایش مستمری‌ها اعمال می‌شود و حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفباء و طبق مصوبه جدید انجام می‌شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد مابه التفاوت مستمری فروردین ماه نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت شود و در صورتی که اعتبارات تامین نشود این پرداخت به ماه‌های بعدی موکول می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس تصویب مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی هر ماه 1400 میلیارد تومان با توجه به افزایش مستمری و حقوق بازنشستگان به هزینه‌های سازمان اضافه خواهد شد و در سال این رقم به 17 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала