جلوگیری صادرات خرما از ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جلوگیری صاردات خرما از ایران
جلوگیری صاردات خرما از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران از اقدام دولت برای جلوگیری صادرات خرما در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جلال‌الدین محمد شکریه، نایب‌ رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با تصمیم دولت، صادرات خرما با هدف تثبیت قیمت آن در ماه رمضان ممنوع اعلام شد.

ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال در ایران - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال در ایران

نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران انجام بازرسی‌های مشترک با تعزیرات حکومتی در ماه رمضان را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ سازمان تعزیرات حکومتی برای کنترل شرایط بازار عرضه کالاها،‌ طبق دستورالعمل‌های کشوری گشت‌های نظارتی ویژه خود را هم‌اکنون آغاز کرده است.

شکریه با اعلام اینکه بر اساس سیاست دولت،‌ اقلام پرمصرف ماه رمضان برای عرضه در بازار در اختیار فروشگاه‌های بزرگ، تعاون روستایی و نظایر این‌ قرار می‌گیرد اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های اتخاذشده امیدواریم شاهد یک بازار آرام و بدون تنش در ماه مبارک رمضان باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در ماه رمضان احتمال افزایش قیمت کالاهایی نظیر شکر و روغن وجود دارد یا خیر اعلام کرد: خیر، تا آن‌جا که به حیطه کاری اتاق اصناف گیلان مربوط می‌شود هیچ افزایش قیمتی در حوزه اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان در استان رخ نمی‌دهد.

نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران تنها عامل احتمالی افزایش قیمت اقلامی نظیر شکر و روغن در ماه رمضان را تغییرات بیش از اندازه نرخ ارز یا قیمت‌های جهانی این کالاها اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر قیمت‌ این گونه اقلام پرمصرف توسط مجموعه اتاق اصناف گیلان کاملاً تحت کنترل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала