روسیه راه مقابله با نقشه های آمریکا در خصوص ونزوئلا را پیدا کرده است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو به بسیج تلاش های کشورهایی می پردازد که به اساسنامه سازمان ملل متحد احترام می گذارند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه اعلام نمود که مسکو برای مقابله با نقشه های آمریکا در خصوص ونزوئلا به بسیج تلاش های کشورهایی خواهد پرداخت که به اساسنامه سازمان ملل متحد احترام می گذارند.

به گفته وی، چنین گروهی در سازمان ملل تشکیل شده است. وی گفت:«امیدوارم که این گروه از حمایت شایسته ای در سازمان ملل برخوردار شود».

سرگی لاوروف متذکر شد که دفاع از موازین و اصول بنیادی حقوق بین المللی در میان است.

درخواست کمک مادورور از ایران، چین، روسیه، کوبا - اسپوتنیک ایران
درخواست کمک مادورو از ایران، چین، روسیه، کوبا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز اول ماه مه اعلام کرد که واشنگتن می تواند دست به عملیات جنگی در ونزوئلا بزند. اعلام شد که آمریکا امیدوار است نیکولاس مادورو خودش از حکومت کنار برود. افزون برآن، پمپئو گفت که مادورو می خواست ونزوئلا را ترک کند اما به اصرار روسیه در آنجا ماند. روی باند فرودگاه هواپیمای ریاست جمهوری برای پرواز به کوبا در روز کودتا آماده بود. روسیه این خبر را تکذیب می کند.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала