تأثیر برنج بر زیبایی اندام

© Photo / Pixabayتأثیر برنج بر اندام
تأثیر برنج بر اندام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا در اتحاد شوروی مجبور شدند از رژیم برنجی خودداری ورزند؟

 به گزارش اسپوتنیک، متخصصان تغذیه روسیه تحقیقات چندی پیش محققان ژاپنی را مورد تفسیر قرار دادند که گفته بودند ساکنان آن کشورهایی که برنج بیشتری مصرف می کنند کمتر از اضافه وزن رنج می برند.

اولگا گریگوریان کارمند ارشد علمی «انستیتوی تغذیه و بیوتکنولوژی روسیه» در این خصوص گفت:« ابتدا باید فهمید چاقی چیست؟ چاقی در وهله اول نتیجه عدم تعادل انرژتیک است، یعنی شخص بیش از انکه انرژی مصرف کند، مواد خوراکی مصرف می کند. نباید فقط به دو- سه محصول غذایی اکتفا کرد باید رژیم غذایی برای هر فرد متناسب با ویژگی های متابولیسم آن شخص تهیه شود».

وی به عنوان نمونه از چین یاد کردکه در آنجا برنج زیاد مصرف می شود ولی مسأله چاقی وجود دارد. در ژاپن برنج در پرس های کم و با مواد خوراکی پروتئینی مصرف می شود.

وی در ادامه افزود:«ما باید در روز حدود 800 گرم کاهو و در مجموع تا یک و نیم کیلوگرم سبزیجات و حبوبات به اندازه کافی مصرف کنیم».

یلنا چدیا دانشیار کرسی تغذیه آکادمی پزشکی روسیه یادآور شد که در اتحاد شوروی مجبور شدند از رژیم برنجی خودداری کنند. زیرا خوردن زیاده از حد برنج  باعث بروز تغییراتی در بدن می شود که یکی از آنها کمبود ویتامین است.

برنج واقعا مفید است البته بیشتر نوع سبوس دار آن که ویتامین ها و مواد معدنی در آن حفظ شده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала