واکنش لاریجانی به شروط 12 گانه آمریکا در قبال ایران

© AP Photo / Vahid Salemiواکنش لاریجانی به شروط 12 گانه آمریکا در قبال ایران
واکنش لاریجانی به شروط 12 گانه آمریکا در قبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شروط ۱۲گانه آمریکا شرف ملت ایران را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در خصوص خروج ترامپ از برجام گفت که مابه مدت دو سال مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم، حال یک موجود عجیب و غریب به زیر این قرارداد زده است و می گوید که شما باید ۱۲ شرط جدید من را بپذیرید. 
تحریم های آمریکا برای تضعیف برجام - اسپوتنیک ایران
تحریم های آمریکا برای تضعیف برجام
رئیس مجلس ایران معتقد است که این شروط ۱۲ گانه آمریکا شرف ملت ایران را زیر پا می‌گذارد و حقوق ملت را به ذلت می‌کشد. 
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که آمریکایی‌ها پول عربستان را گرفته و آنها را تحقیر می‌کنند اما ملت ایران با تمدن و ریشه‌دار است و در این عرصه مدیران باید از حقوق ملت هم با توجه به نیازهای مردم و هم در برابر دشمنان دفاع کنند.
گفتنی است، کاخ سفید، 22 آوریل 2019 در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.
این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران طی چند هفته آینده، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است. اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است. بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала