ایران : نیروهای آمریکا باید هرچه سریع تر خلیج فارس را ترک کنند

© Fotolia / Curioso Photographyایران : نیروهای آمریکا باید هرچه سریع تر خلیج فارس را ترک کنند
ایران : نیروهای آمریکا باید هرچه سریع تر خلیج فارس را ترک کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت نیروهای آمریکا باید درآینده نزدیک و هرچه سریع‌تر منطقه خلیج‌فارس را ترک کنند.
گزارش و تحلیل
افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، امیر دریادار حسین خانزادی ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس حاکم است و حضور آمریکایی ها و دیگران در منطقه خلیج فارس نمایشی است تا کشور های عربی منطقه را بدوشند. آنها در آینده نزدیک و هرچه سریع‌تر باید منطقه خلیج‌فارس را ترک کنند.
امیر دریادار حسین خانزادی خاطرنشان ساخت: خلیج‌فارس بخشی از هویت ملی و ریشه تمدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف و منطقه است و عنوان خلیج‌فارس معنای بسیار ارزشمندی دارد که ریشه آن در تاریخ است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: عنوان و کارکردهای خلیج‌فارس برای جمهوری اسلامی اهمیت بسزایی دارد و خلیج‌فارس مرکز دنیا است و حتی برخی پای خود را فراتر می‌گذارند و اعلام می‌کنند که خلیج‌فارس مرکز، مرکز دنیا است.
وی بیان کرد: خلیج‌فارس ازلحاظ انرژی، موقعیت ژئوپلیتیکی و مسیر گذرگاهی برای دنیا، منطقه و جمهوری اسلامی دارای اهمیت است.
خانزادی بابیان اینکه دنیا و منطقه از خلیج‌فارس بهره‌مند‌است و امن بودن آن بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دست در دست هم بسیار مستحکم و منسجم برای برقراری امنیت در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز آماده هستند.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала