ترکیه: یافتن جایگزینی برای نفت ایران آسان نیست

© AP Photo / Andrew Harnikترکیه: یافتن جایگزینی برای نفت ایران آسان نیست
ترکیه: یافتن جایگزینی برای نفت ایران آسان نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده مولود چاووش اوغلو، ترکیه قادر نیست به ‌سادگی نفت سایر کشورها را جایگزین نفت ایران کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آقای مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج‌شنبه در  یک نشست خبری در آنکارا تأکید کرد کشورش قادر نیست تنوع کشورهای تأمین‌کننده نفت خود را افزایش داده و نفت کشورهای دیگر را جایگزین نفت ایران کند. 

جبران نفت ایران با شعار امکان پذیر نیست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جبران نفت ایران با شعار امکان پذیر نیست

مولود چاووش اوغلو در این نشست خبری اعلام نمود که پالایشگاه‌های ترکیه برای پالایش نفت سایر کشورها مناسب نیست از دولت ترامپ خواست در تصمیمش برای عدم تمدید معافیت‌های برخی خریداران نفت ایران تجدیدنظر نماید.

گفتنی است، ایران بزرگترین تأمین‌کننده نفت ترکیه محسوب می‌شود. پیش از این هند نیز ابراز نارضایتی خود را در عدم تمدید معافیت این کشور در خرید نفت ایران را اعلام نمود بود.

هفته گذشته، کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

در تاریخ 8 مه 2019، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала