ترامپ قول داد هفته آینده اتفاقات زیادی در ونزوئلا رخ دهد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ قول داد هفته آینده اتفاقات زیادی در ونزوئلا رخ دهد
ترامپ قول داد هفته آینده اتفاقات زیادی در ونزوئلا رخ دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوضاع فعلی در ونزوئلا را بسیار وحشتناک نامیده و قول داد هفته آینده اتفاقات زیادی در آنجا رخ دهد.

هشدار لاوروف به آمریکا : از اقدامات خشونت بار در ونزوئلا حذر کنید - اسپوتنیک ایران
هشدار لاوروف به آمریکا: از اقدامات خشونت بار در ونزوئلا حذر کنید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی Fox Business، ترامپ گفت طرف آمریکایی همه گزینه ها برای کمک به ونزوئلایی ها را بررسی می کند. 
رئیس جمهور آمریکا همچنین سخنان مایک پومپئو، وزیر خارجه خود در اینباره را که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گویا قصد داشت کشورش را ترک کند، شایعات نامید.
روز اول ماه مه پوپئو گفت مادورو قصد داشت ونزوئلا را ترک کرده و به کوبا برود اما روسیه وی را از این کار منصرف کرد. ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه این خبر را تکذیب کرده و اعلام کرد واشنگتن تلاش می کند روحیه ارتش ونزوئلا را پائین بیاورد و حالا از اخبار دروغین به عنوان بخشی از جنگ خبری استفاده می کند.
روز 30 آوریل خوان گوایدو ، رهبر مخالفان نظامیان و ملت ونزوئلا را به سرنگونی مادورو، رئیس جمهور فرا خواند. وی اعلام کرد ارتش به هواداری از وی رو آورده و رویدادهای فعلی در کشورش را فاز نهایی عملیات "آزادی" نامید.
شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز 23 ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.
دبیر کل سازمان ملل نیز طرفین به گفتگوی مسالمت آمیز برای حل و فصل این بحران فراخواند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала