واکنش ونزوئلا به خبر جعلی پمپئو در مورد تلاش مادورو برای فرار از کشورش

© Sputnik / Eva Marie Uzcategui /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ونزوئلا به خبر جعلی پمپئو درخصوص تلاش مادورو برای فرار از کشورش
واکنش ونزوئلا به خبر جعلی پمپئو درخصوص تلاش مادورو برای فرار از کشورش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو اعلام کرد که مادورو قصد فرار به هاوانا، پایتخت کوبا فرار کند، اما مسکو مانع این کار شده است.

به گزارش اسپوتنیک، خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارات مطرح شده توسط پمپئو در خصوص قصد رئیس جمهور ونزوئلا برای فرار به کوبا را جعلی دانست. 

ممنوعیت پرواز خطوط هوایی آمریکا در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت پرواز خطوط هوایی آمریکا در ونزوئلا

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه‌  با شبکه سی ان ان اعلام کرده بود که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آماده شده تا از این کشور فرار کند. اما روسیه از او خواسته است تا در ونزوئلا بماند. به عقیده پمپئو مادورو قصد فرار به هاوانا، پایتخت کوبا فرار کند، اما مسکو مانع این کار شده است.

خورخه آریزا، در صفحه تویئتر خود نوشت: طرح اخبار جعلی غم انگیزترین راه برای قبول این مسئله است که کودتایی که شما از آن حمایت می کنید، بشکست خورد. دیپلماسی باید در دولت ایالت متحده آمریکا بازسازی شود. دونالد ترامپ از ونزوئلا دست بردار!".

مادورو، ادعای پامپئو، اظهارات وی را دیوانگی، دروغ نامید.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند. در تاریخ 30 آوریل، خوآن گوآیدو در سخنرانی خود که در«توییتر» منتشر شد، از نظامیان خواست در تظاهرات مردمی شرکت کنند تا به «غصب حکومت» پایان داده شود. این حوادث، کودتا در ونزوئلا نامیده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала