مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین در ایران

© Sputnik / SHAمجلس مخالف افزایش قیمت بنزین در ایران
مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده گلپایگان و عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی ایران اعلام کرد که مجلس مخالف هرگونه افزایش قیمت بنزین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن بیان کرد: مجلس هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین نداشت و اگر دولت بدون نظر مجلس و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند حتماً مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد چراکه این کار کاملاً غیر قانونی است.

بنزین از فردا سهمیه بندی می شود - اسپوتنیک ایران
از فردا بنزین در ایران سهمیه بندی می شود

وی در ادامه اظهار کرد: اگر دولت به استناد تصمیم سران سه قوه این کار را انجام دهد نیز توجیهی ندارد. چراکه مصوبه سران سه قوه صرفاً باید در جهت راهکارهای مقابله با تحریم باشد. در خصوص بحث بنزین ما امروز کمبودی در داخل نداریم و دولت برای هر اقدامی در این زمینه نیاز به اجازه مجلس دارد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ایران تصریح کرد: هفته گذشته بنده با آقای لاریجانی صحبت کردم و ایشان نیز گفتند بنده نیز مخالف افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی هستم. لذا این کار یک کار غیر قانونی است و مجلس حتماً به این موضوع واکنش نشان خواهد داد. دولت اگر تصمیمی دارد باید تحت عنوان لایحه به مجلس بیاورد.

بختیار در ادامه تاکید کرد: باتوجه به شرایط معیشتی مردم دست زدن به قیمت بنزین و حامل‌های انرژی اشتباه است و باعث بروز تنش می‌شود. به لحاظ تخصصی و فنی ما معتقدیم در خصوص قیمت بنزین باید به طور تدریجی تصمیم گیری شود. مجلس موافق افزایش قیمت بنزین به دلیل تأثیراتی که بر روی نرخ تورم دارد، نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: مأموریت سران سه قوه صرفاً تصمیم گیری در خصوص راهکارهای مقابله با تحریم است و این تصمیم به مسئله تحریم بازنمی گردد چراکه ما مشکلی در زمینه تأمین بنزین نداریم. اگر نشستی در شورای سران سه قوه در خصوص بنزین برگزار شود یا قرار باشد تصمیمی در این زمینه گرفته شود باید کمیسیون تخصصی مجلس حضور داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала