ممنوعیت پرواز خطوط هوایی آمریکا در ونزوئلا

© AFP 2023 / Juan Barettoممنوعیت پرواز خطوط هوایی آمریکا در ونزوئلا
ممنوعیت پرواز خطوط هوایی آمریکا در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرواز هواپیماهای خطوط ایالات متحده بر اسمان ونزوئلا را به دلیل "بی ثباتی سیاسی و تنش" ممنوع شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA که در وب سایت این سازمان منتشر شده است، این اداره، پرواز هواپیماهای ایالات متحده بر اسمان ونزوئلا را به دلیل "بی ثباتی سیاسی و تنش" ممنوع کرد و هواپیماهای امریکایی در این کشور باید در عرض 48 ساعت، ونزوئلا را ترک کنند. 

واکنش روسیه به مداخله آمریکا در بحران ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به مداخله آمریکا در بحران ونزوئلا

در این وب سایت آمده است: "تمام پروازهای خطوط هوایی امریکا در قلمرو فضایی هوایی ونزوئلا در ارتفاع کمتر از 26 هزار فوت (حدود 8000 متر) ممنوع می شود… این امر به دلیل بی ثباتی سیاسی و تنش در ونزوئلا و خطرهای ایجاد شده اتخاذ شده است".

همچنین گزارش شده است که "هواپیمای واقع در قلمرو فضایی هوایی ونزوئلا… طی 48 ساعت از زمان انتشار این سند و اگر خلبان تعیین کند که پرواز امن است، باید خاک ونزوئلا را ترک کنند".

لازم به ذکر است که این هشدار در خصوص تمام شرکت های هوایی ثبت شده در ایالات متحده اعمال می شود.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند. در تاریخ 30 آوریل، خوآن گوآیدو در سخنرانی خود که در«توییتر» منتشر شد، از نظامیان خواست در تظاهرات مردمی شرکت کنند تا به «غصب حکومت» پایان داده شود. این حوادث، کودتا در ونزئولا نامیده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала