فراخوان ملی گرایان هند به ممنوعیت برقع و روبند

© AFP 2023 / Indranil Mukherjeeفراخوان ملی گرایان هند به ممنوعیت برقع و روبند
فراخوان ملی گرایان هند به ممنوعیت برقع و روبند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هندوهای ملی گرا در هند از نخست‌وزیر کشورشان تقاضا کرده اند پوشاندن کامل صورت زنان با روبند و برقع را ممنوع کند.

 

استفاده از نقاب و برقع در دانمارک نیز ممنوع شد - اسپوتنیک ایران
استفاده از نقاب و برقع در دانمارک نیز ممنوع شد
به گزارش اسپوتنیک، هندوهای ملی گرای عضو حزب «شیو سینا»، یکی از احزاب عضو ائتلاف حاکم در هند از نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور چنین تقاضایی کرده اند.
این هندوها می‌گویند که چنین محدودیت‌های به نیروهای انتظامی امکان خواهد داد افراد مشکوک را شناسایی و از اقدامات آنها جلوگیری کنند.
پیش از این، در سریلانکا، پس از یک سری انفجارها مقامات این کشور قانون ممنوعیت روبنده و برقع را تصویب کردند. این ممنوعیت از 29 آوریل 2019 در سراسر خاک سریلانکا به مرحله اجرا درآمد.
گفتنی است، در تاریخ 21 آوریل، هشت انفجار در مراسم عید پاک در سه کلیسای کاتولیک و سه هتل در شهر کلمبو و انفجارهایی در برخی نقاط سریلانکا اتفاق افتاد. بر اساس آخرین اطلاعات، در این حوادث 290 نفر کشته و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند. در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا تعدادی اتباع خارجی نیز وجود داشت. دولت سریلانکا بعد از این حادثه به مدت چندین ساعت مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور وضع کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا، ابراز تسلیت و همدردی خود را بیان نمود. مسئولیت این حادثه را گروه تروریستی داعش(گروه ممنوعه در روسیه) به عهده گرفت.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала