آمریکا مشخص کرد که در پی تغییر قدرت در ونزوئلا است

© Flickr / ctamآمریکا مشخص کرد که در پی تغییر قدرت در ونزوئلا است
آمریکا مشخص کرد که در پی تغییر قدرت در ونزوئلا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بولتون: آمریکا می خواهد که تغییر قدرت در ونزوئلا به سرعت انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، گفت: "آمریکا خواستار تغییر هر چه سریعتر قدرت در کاراکاس است". "ما امیدواریم بتوانیم به زودی به تغییر رژیم در کاراکاس دست یابیم."

سه شنبه صبح خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و حامیان او در کاراکاس در بزرگراهی مقابل پایگاه نظامی کارلوتا گرد هم آمدند. پیش از این، گوایدو از مردم ونزوئلا و ارتش خواست تا به خیابان ها بریزند تا عملیات آزادی را کامل کنند و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را سرنگون کنند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که فرماندهان تمام مناطق اعلام وفاداری کامل به مردم، قانون اساسی و میهن را اعلام کردند. به گفته وزیر دفاع ونزوئلا، ولادیمیر پادرینو، نیروهای مسلح کشور به طور کامل در کنار قانون اساسی و مقامات مشروع باقی می مانند.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала