فراخوان گورباچف به گفتگوی استراتژیک

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoمیخاییل گورباچف، رییس جمهور سابق اتحاد شوروی
میخاییل گورباچف، رییس جمهور سابق اتحاد شوروی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و آمریکا قبل از هرگونه اقدامی باید تأمل کرده و به تفکر بپردازند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، رئیس جمهور سابق اتحاد شوروی، اعلام نمود که روسیه و آمریکا باید زمینه را برای گفتگوی استراتژیک فراهم سازند زیرا بازدارندگی هسته ای از جهان دفاع نمی کند، بلکه برای موجودیت آن خطرناک است.

گورباچف در مقاله ای که برای روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت، گفته است:«هم اکنون روسیه و آمریکا در وضعیت خطرناکی قرار دارند. آنها باید تأمل کرده و به تفکر بپردازند.

موشک جدید روسیه تناب دار بر گردن آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موشک جدید روسیه طناب دار بر گردن آمریکا

پیشکسوتان جنگ سرد حرف خود را زده اند. اکنون وقت آن فرا رسیده تا رهبران کشورهای ما دست به عمل بزنند».

میخائیل گورباچف، سخنان جرج شولتس وزیرخارجه سابق آمریکا، ویلیام پری وزیر دفاع سابق آمریکا و ساموئل نان سناتور سابق آمریکا را یادآوری کرد که گفته بودند«در شرایط فقدان امکان گفتگو بین واشنگتن و مسکو، بازدارندگی نمی تواند از دنیا در مقابل اشتباه و یا تروریسم هسته ای حفاظت کند»و من با نظر آنها موافق هستم. باید گفتگوی استراتژیک بین روسیه و آمریکا برگزار شود.

سلاح هسته ای ممکن است به دلیل اشتباه فنی، عامل انسانی و با اشتباه کامپیوتری بکار بیفتد. اشتباه کامپیوتری نگرانی بیشتری برمی انگیزد. از این فناوری درهمه جا استفاده می شود. ببینید اختلال در بخش های هوانوردی، صنایع و دیگر سیستم های کنترل به دلیل اشتباهات کامپیوتری و الکترونیکی چقدر بوده است؟

گورباچف بارها بر له برقراری گفتگوی استراتژیک روسیه و آمریکا سخن گفته است. وی تصمیم واشنگتن در باره خروج از پیمان موشک های برد متوسط و کوتاه را مودر انتقاد قرار داد و گفت که آمریکا با این کار قصد دارد به برتری نظامی مطلق دست یابد و اراده خود را به جهانیان تحمیل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала