تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران تمدید شد

© AP Photo / Evan Vucciتحریم های نفتی آمریکا علیه ایران تمدید شد
تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران تمدید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ:در دنیا نفت به اندازه کافی تولید می شود که بتوان به همکاری با ایران در این عرصه پایان داد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 29 آوریل، تحریم های نفتی علیه ایران را تمدید کرد که واردات نفت ایران را برای کشورهای خریدار ممنوع می کند.

در فرمان صادره از سوی رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان شده است که در جهان به اندازه کافی نفت وجود دارد که براحتی بتوان از همکاری با ایران در این عرصه کنار رفت.

ترامپ گفت:«پس از مطالعه دقیق گزارش وزارت انرژی برای کنگره آمریکا و دیگر عوامل مرتبط با این موضوع، از جمله شرایط اقتصادی در جهان و افزایش استخراج نفت در ایالات متحده و چند کشور دیگر، و سطح پایین ظرفیت پالایشگاه ها و وجود ذخایر استراتژیکی، من به این نتیجه رسیدم که در جهان  نفت و دیگر محصولات نفتی به غیر از ایران بحد کافی تولید می شود تاسازمان های مالی خارجی بتوانند خرید نفت و محصولات نفتی ایران را تا حد زیادی کاهش بدهند».

کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала