با استفاده از این شگرد برخی از پزشکان در ایران امکان دارد قانون را دور بزنند

© Fotolia / VILeviریزش تونل در آزادراه تهران- شمال چندین کشته و مجروح برجای گذاشت
ریزش تونل در آزادراه تهران- شمال چندین کشته و مجروح برجای گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توصیه های جدیدی که در فضای مجازی دست به دست می شود می تواند باعث شود تا پزشکان در ایران راهی برای فرار از نصب کارت خوان در مطب داشته باشند.

به گزارش اسپوتینک به نقل از تسنیم، توصیه هایی این روزها برای پزشکان دست به دست می شود تا بوسیله آن بتوانند قانون "الزام پزشکان به نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌ها" را دور بزنند.

سال گذشته در پی رسیدگی نمایندگان مجلس ایران به لایحه بودجه، قانون"الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها" برای شفافیت گردش مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان تصویب گردید. پس از آن، برخی از پزشکان نسبت به الزام پزشکان به استفاده از دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها اعتراضاتی داشتند و مدعی شدند که جامعه پزشکی حتی بیش از اندازه تعیین شده مالیات پرداخت می‌کند، و گفتند اگر قرار به الزام جامعه پزشکی به استفاده از کارت‌خوان باشد، باید سایر صنوف نیز مشمول این قانون شوند.

در چند روز اخیر در فضای مجازی راهکارهایی به پزشکان برای فرار از اجرای این قانون دست به دست می شود. پیام‌هایی با این مضمون که "پزشکان ابتدا به بانک درخواست نصب کارتخوان دهند، پس از نصب، دستگاه کارتخوان را در مکانی نگاه‌داری کنند و به بهانه‌های مختلف از جمله وصل نبودن خط، تراکنشی انجام ندهند؛ در نهایت به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن تراکش‌های صورت گرفته با این دستگاه، بانک صاحب دستگاه نیز اقدام به جمع‌آوری و بازپس گرفتن دستگاه کارتخوان مذکور می‌کند!"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала