واکنش کاربران به مسابقات بخت‌آزمایی و ممنوعیت آن +عکس،ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش کاربران به مسابقات بخت‌آزمایی و ممنوعیت آن +عکس،ویدئو
واکنش کاربران به مسابقات بخت‌آزمایی و ممنوعیت آن +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با رواج مسابقات «بخت آزمایی» در صدا و سیمای ″ایران″، انتقادات و واکنش‌های بسیاری نسبت به این‌گونه مسابقات وارد شده است که با توقف آنها همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، با انتقادات و واکنش کاربران و شهروندان ایرانی به مسابقات بخت‌آزمایی که این روزها در تلویزیون "ایران" بسیار به چشم می‌خورد، مسابقه برنده باش متوقف شد و از لیست صدا و سیما حذف شد.

رهبر "ایران" در این‌باره گفت: روش‌هایی شبیه به بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند، نباید فرهنگ نشستن و انتظار ثروت بادآورده را در مردم ترویج کنیم.

"آیت الله مکارم شیرازی" نیز در این‌باره گفت: اگر یک دستگاهی پیدا شود، سوالاتی مطرح کند و بگوید هر کس جواب بدهد ما جایزه می‌دهیم، آیا درست است یا نیست؟ اگر پول جوایز را از خودشان بدهند اشکالی ندارد، در واقع می‌خواهند برای کار خیر و مسائل علمی و آموزشی خرج کنند؛ اما اگر پول را از شرکت کنندگان بگیرند کما این که عده زیادی به روش‌های مختلف این کار را می‌کنند، این مساله نوعی بخت‌آزمایی و قمار حرام است.
"محمد جواد آذری جهرمی" وزیر ارتباطات در توئیتر نوشت: طی دستورالعملی مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه را موظف کردم که شخصا بر روند مسابقات غیر مشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون و غیر آن نظارت کنند و جلوی این پدیده سوء را بگیرند.

علاوه بر اینها، کاربران بسیاری از مسابقات صدا و سیمای "ایران" که همچون مسابقات بخت‌آزمایی و لاتاری هستند، انتقاد کردند و عقیده دارند این برنامه‌ها پس از تبلیغ بسیار و جذب مخاطب، مسابقه‌ای به همراه جوایزی به راه می‌اندازد که با مسابقات بخت‌آزمایی چندان فرقی نداشته و از لحاظ شرعی نیز صحیح نمی‌باشند و جای بحث بسیار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала