مذاکره با آمریکا اشتباه راهبردی؟

© AP Photo / Vahid Salemiلاریجانی رئیس مجلس ایران
لاریجانی رئیس مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکایی تا زمانی که سرشان به سنگ نخورد ول کن نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، رئیس مجلس ایران در همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید گفت ما بعد از مناقشه طولانی 10، 12ساله مذاکره کرده و به تفاهم رسیدیم که همه هم قبول کردند اما موجودی عجیب و غریب سرکار آمد که زیر آن زد و از تفاهم خارج شد.

علی لاریجانی در ادامه گفت:« مذاکره با آمریکا سهل‌اندیشی و اشتباه راهبردی است. مقامات آمریکایی باید بفهمند که با حریف سختی طرف هستند، آنها تا زمانی که سرشان به سنگ نخورد ول کن نیستند.

بزرگترین پولشوها ایران را به پولشویی متهم می کنند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بزرگترین پولشوها ایران را به پولشویی متهم می کنند

موجود عجیبی در آمریکا سر کار آمد و از مذاکرات هسته‌ای خارج شد البته وی هر روز از یک توافق بین المللی خارج می‌شود، چیزی در مغز آنان است که به نظر می‌رسد ضایعه‌ای در سطح بین المللی در حال رخ دادن است.

البته آنان در شرکت‌های بین المللی نفوذ دارند و با این وجود برخی سهل اندیشی می‌کنند که با آنان مذاکره کنیم که باید گفت مذاکره با این فرد اصلاً معنا ندارد و وی 12 عنوان را به عنوان پیش شرط مطرح کرده از جمله این موضوع که غنی سازی و موضوع هسته‌ای را رها کنیم. این اشتباه راهبردی است که کسی تصور کند در شرایط فعلی با این موجود خطرناک که تصمیم گیری هایی را در منطقه اندیشیده باید مذاکره کرد چرا که باید بفهمند با حریف سختی روبرو هستند، آنها تا زمانی که سرشان به سنگ نخورد ول کن نیستند.

مجموعه گفتمانی که آمریکایی ها دنبال می‌کنند، گفتمان تسلیم و تحقیر است که موید این مسئله وضعیت عربستان سعودی است که تسلیم شد و پول هم داد اما ببینید چگونه با آنان صحبت می‌شود، یکبار می‌گویند اگر یک روز دست از پشتیبانی عربستان برداشته شود زمین می‌خورند و روز دیگر می‌گویند این کشور فقط پول دارد. ملت ایران متمدن است و سابقه تاریخی طولانی دارد و این عقبه تاریخی باعث می‌شود تسلیم نشویم و شروط آن‌ها را نپذیریم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала