عدم عبور نفت ایران از تنگه هرمز به معنای قطع عبور نفت دیگران است

© AP Photo / Ebrahim Norooziعدم عبور نفت ایران از تنگه هرمز به معنای قطع عبور نفت دیگران است
عدم عبور نفت ایران از تنگه هرمز به معنای قطع عبور نفت دیگران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح بیان داشت که اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند حتما نفت دیگران هم عبور نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عملیات ها در مناطق سیل زده گفت: در هیچ کدام از مناطق سیل‌زده گزارشی از سرقت و ناامنی نداشتیم که نشان از تلاش نیروی انتظامی دارد.
این مقام خاطر نشان کرد: در سال 98 برنامه‌های بسیار اساسی برای نیروی انتظامی تدوین و اعتبارات مناسبی برای این نیرو لحاظ شده است؛ رونق تولید بدون امنیت شکل نمی‌گیرد، ان‌شاءالله هیچ ناامنی نخواهیم داشت و بخش‌های دولتی و اقتصادی خواهند توانست بدون نگرانی از ناامنی مسئولیت‌های خود را انجام دهد.
باقری تاکید کرد: امنیت تنگه هرمز به‌عهده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و ما خواهان تداوم امنیت و باز بودن تنگه هرمز هستیم. همان‌گونه که نفت و کالای کشورهای دیگر از این تنگه عبور می‌کند، نفت و کالای ما نیز در حال عبور از تنگه هرمز است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اگر قرار باشد کسی تنگه هرمز را ناامن کند حتماً با آن مواجهه می‌کنیم و اگر قرار باشد نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند حتماً نفت دیگران هم از این تنگه عبور نخواهد کرد.
باقری تاکید کرد: این به‌معنای بستن تنگه هرمز نیست، قصد بستن آن را نداریم مگر اینکه دشمنی دشمنان به حدی برسد که چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد، در آن روز کاملاً قادر بر بستن این تنگه هستیم.
رئیس ستاد نیروهای مسلح توضیح داد: در هر روز بارها اتفاق می‌افتد که ناوهای نظامی آمریکایی و شناورهای تجاری و نفتکش‌های آنها در عبور از تنگه هرمز موظف به پاسخگویی به سپاه پاسداران که مسئول تأمین امنیت تنگه هرمز است، هستند و تا همین دیروز گزارش‌ها حاکی از آن است که کاملاً این سؤالات را پاسخ می‌دهند و هیچ نشانه‌ای از تغییر در روش جاری آنها در تنگه هرمز نداریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала