پیمان تجارت اسلحه و انتقاد از آمریکا

© Sputnik / Elena Badikovaپیمان سلاح
پیمان سلاح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا، آمریکا را به دلیل خروج از پیمان تجارت اسلحه مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به سرویس دیپلماتیک اروپا، خودداری آمریکا از تصویب موافقتنامه بین المللی در باره تجارت اسلحه، ضربه سنگینی بر تلاش کشورها در مبارزه با تجارت غیرقانونی اسلحه خواهد بود.

چندی پیش، دونالد ترامپ خروج از این موافقتنامه را اعلام کرد که تحت سرپرستی سازمان ملل به امضا رسیده بود. در کاخ سفید در توضیح این تصمیم خود گفتند که این موافقتنامه مسائل موجود کنونی را حل و فصل نمی کند.

در اتحادیه اروپا این تصمیم آمریکا را ضربه ای به تلاش کشورها در عرصه تجارت جهانی اسلحه نامیدند. بروکسل تمام کشورها را به پیوستن به این موافقتنامه فراخواند. اتحادیه اروپا قاطعانه از این پیمان حمایت می کند که در جهت ریشه کن سازی تجارت غیرقانونی اسلحه سمتگیری شده است.

تمام 28 کشور عضو این پیمان خواهان دستیابی به اهداف آن و تصویب جامع این موافقتنامه هستند. مطابق با اطلاعات اتحادیه اروپا، هر سال در جهان  500 هزار نفر قربانی سلاح های سبک و تیراندازی از سلاح های گرم می شوند.

به گفته سناتور فرانتس کلینسویچ، تصمیم آمریکا برای امنیت بین المللی خطرناک است و واشنگتن با خروج از این پیمان به تجارت خارج از کنترل اسلحه خواهد پرداخت. الکساندر شرین، سیاستمدار دیگر اعلام نمود که آمریکا پس از خروج از این موافقتنامه براحتی تسلیحات را به شبه نظامیان خواهد فروخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала