کمک 250 میلیون دلاری ابوظبی به سودان

© AFP 2023کمک 250 میلیون دلاری ابوظبی به سودان
کمک 250 میلیون دلاری ابوظبی به سودان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق توسعه ابوظبی 250 میلیون دلار به بانک مرکزی سودان برای حمایت از پول ملی و سیاست مالی این کشور پرداخت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری اماراتی WAM، صندوق توسعه ابوظبی 250 میلیون دلار به بانک مرکزی سودان برای حمایت از پول ملی و سیاست مالی این کشور پرداخت کرد. همچنین گزارش شده است که این مبلغ بخشی از کمک سه میلیارد دلاری است که امارات متحده عربی قبلا قول داده بود به سودان ارائه دهد.

در تاریخ 21 آوریل، امارات متحده عربی اعلام کرد که تصمیم دارد به سودان سه میلیارد دلار اعطا کند. گزارش شده است که 500 میلیون دلار از این مبلغ برای حمایت از پول ملی سودان و بانک مرکزی سودان مورد استفاده قرار می گیرد، بقیه این مبلغ به صورت کمک اضطراری به مردم سودان (مواد غذایی، داروها، محصولات نفتی) ارائه خواهد شد.

در سودان در دسامبر 2018 میلادی تظاهراتی در اعتراض به سه برابر شدن قیمت نان آغاز شد که به سرعت تغییر ماهیت داد و به جنبش گسترده ای مبدل گشت که خواستار عزل عمرالبشیر از ریاست جمهوری گردید. در تاریخ 11 آوریل یک کودتای نظامی به وقوع پیوست و عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور که به مدت 30 سال در کشور حکومت می کرد دستگیر شد و از مقام خود عزل گردید، قانون اساسی نیز به حالت تعلیق درآمد. عمرالبشیر از سالها پیش به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در دارفور تحت پیگرد بین‌المللی قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала