داعش مسئولیت انفجار در شرق سریلانکا را برعهده گرفت

© AFP 2023 / Stringerداعش مسئولیت انفجار در شرق سریلانکا را برعهده گرفت
داعش مسئولیت انفجار در شرق سریلانکا را برعهده گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله روز جمعه به سریلانکا را برعهده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک ، داعش از طریق شبکه های خود اطلاع داد که سه مبارزه آنها روز جمعه در درگیری با پلیس سریلانکا حضور داشتند و سپس کمربند حاوی مواد انفجاری را در شهر کالمونای منفجر کردند. گروهک تروریستی اطلاع داد که در نتیجه حمله ۱۷ نفر از کارکنان پلیس زخمی و یا کشته شده اند، اما در عین حال آنها شاهد و مدرکی مبنی بر حضور خود در حمله به جزیره ارائه نکردند.
روز جمعه در بخش شرقی سریلانکا در شهر کالومنای سه انفجار رخ داد. پیس از آن پلیس ساعت حکومت نظامی را در شرق جزیره اعلام کرد. مقامات جزیره ۲۰ فرد مظنون را بازداشت کردند.
گفتنی است، در تاریخ 21 آوریل، هشت انفجار در مراسم عید پاک در سه کلیسای کاتولیک و سه هتل در شهر کلمبو و انفجارهایی در برخی نقاط سریلانکا اتفاق افتاد. بر اساس آخرین اطلاعات، در این حوادث 290 نفر کشته و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند. در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا تعدادی اتباع خارجی نیز وجود داشت. دولت سریلانکا بعد از این حادثه به مدت چندین ساعت مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور وضع کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا، ابراز تسلیت و همدردی خود را بیان نمود. مسئولیت این حادثه را گروه تروریستی داعش(گروه ممنوعه در روسیه) به عهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала