تحریم ها و خودروری لوکس رهبر کره شمالی + عکس

© AFP 2023 / Korea Summit Press Poolخودروی لوکس رهبر کره شمالی
خودروی لوکس رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت خودروسازی دایملر آلمان از چگونگی دست یابی رهبر کره شمالی به لیموزین ضد گلوله این شرکت اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد نمی‌داند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، خودروی لیموزین ضدگلوله این شرکت را از کجا تهیه کرده است، زیرا این شرکت هیچ قراردادی با کره شمالی ندارد.
زیلکه موکرت، سخنگوی شرکت دایملر آگ آلمان روز جمعه 6 اردیبهشت در پاسخ مکتوب به پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس در این زمینه گفت: ما مطلقا در مورد اینکه این خودرو‌ها چگونه از کره شمالی سر درآورده اطلاعی نداریم.

کیم جونگ اون تاکنون برای شرکت در چند دیدار رسمی بسیار مهم از خودرو‌های لوکس شرکت دایملر آگ آلمانی استفاده کرده است. او از جمله در سفر اخیر خود به شهر ولادی‌وستوک برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از پیاده شدن از قطار با یک دستگاه لیموزین مرسدس میباخ مدل «اس 600 پولمن گارد» در این شهر تردد کرد. یک خودرو دیگر از نوع مرسدس میباخ اس 62 نیز خودرو او را در ولادی‌وستوک همراهی می‌کرد.

او در دو سفر پیشین خود برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژوئن 2018 و فوریه 2019 در سنگاپور و هانوی هم سوار یک دستگاه اس 600 پولمن گارد شده بود.

این در حالی است که برابر قانون جاری تحریم کره شمالی از سوی آمریکا، صادرات هرگونه کالای لوکس به این کشور ممنوع است.

سخنگوی شرکت دایملر آگ آلمان گفته است: برای دایملر صادرات محصولات به شیوه صحیح و در چارچوب قوانین یکی از اصول مسئولانه در فعالیت تجاری محسوب می‌شود.

زیلکه موکرت همچنین یادآوری کرد که از 15 سال پیش تاکنون و در چارچوب قوانین تحریمی آمریکا و اتحادیه اروپا، خودروهای دایملر دیگر به کره شمالی صادر نمی‌شوند. وی با این حال افزود فروش خودروهای دست دوم دایملر یا فروش خودرو نو از طریق واسطه برای شرکت تولیدکننده قابل کنترل و مسئولیت‌آور نیست.

شرکت دایملر آگ که پیش از این «دایملر بنز» خوانده می‌شد و مقر آن در شهر اشتوتگارت آلمان است، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان و شاید لوکس‌ترین آنهاست. این شرکت محصولات خود را تقریبا به همه کشورهای جهان صادر می‌کند، اما در میان کشورهای خریدار خودروهای دایملر روی وبسایت رسمی آن، نام کره شمالی دیده نمی‌شود.

به باور برخی کارشناسان، ظاهر شدن خودروی لوکس تحریمی زیر پای رئیس یک کشور تحت تحریم می‌تواند نشانه‌ و نمادی از ناکارآمدی سیاست تحریم و فشار آمریکا باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала