حدود 200 هزار ویروس‌ در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند

© Fotolia / Francovolpatoحدود 200 هزار ویروس‌ در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند
حدود 200 هزار ویروس‌ در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان تعداد ویروس‌های موجود در اقیانوس‌ها را در حدود 200 هزار تخمین می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج یک مطالعه که در مجله Cell منتشر شده است، یک گروه بین المللی از دانشمندان تعداد ویروس‌هایی که در اقیانوس زندگی می‌کنند را 195،728 برآورد کرده‌اند که این تعداد 12 برابر بیشتر از تعداد ویروس‌هایی است که پیش از این شناخته شده بودند.

دومین شخصی که ویروس اچ آی وی در بدنش از بین رفت - اسپوتنیک ایران
دومین شخصی که ویروس اچ آی وی در بدنش از بین رفت

این مطالعه بر اساس داده‌های جمع آوری شده در طی سفر کشتی Tara ، که 25 هزار کیلومتر از اقیانوس منجمد شمالی را پیموده و نمونه‌های جدیدی از قطب شمال و از "منطقه مستعد تغییر اقلیمی اقیانوس" را فراهم آورده، پایه‌ریزی شده است.
در این مطالعه آمده است که "مطالعه جهانی ژنوم ویروس‌ها در اقیانوس به طور قابل توجهی درک ما را از این جامعه کمتر شناخته شده بهبود می‌بخشد و نشان می دهد که قطب شمال یک منبع غیر منتظره از تنوع زیستی ویروس‌ها می‌باشد."
ماتئو سالیوان یکی از نویسندگان این مقاله از دانشگاه ایالتی اوهایو (ایالات متحده آمریکا)، در مصاحبه ای با CNN تأکید کرد که نتایج این مطالعه امکان ساخت یک نقشه راه برای درک اینکه چگونه ویروس‌ها بر اکوسیستم اقیانوس تأثیر می گذارند را فراهم نموده و ممکن است از نتایج آن برای انسان‌ها نیز استفاده شود.
سالیوان همچنین روشن ساخت که "ویروس‌ها اغلب ژن‌ها را به سرقت برده و با آنها کارهای جالبی انجام می دهند، کسی که از فناوری بیوتکنولوژی آگاه است می تواند از این اطلاعات برای یافتن آنزیم‌های جدید که به ما در زندگی روزمره ، بخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی و یا توسعه تکنولوژی کمک می کند، استفاده کند.
وی همچنین اشاره کرد که این مطالعه ممکن است به دانشمندان کمک کند تا درک بهتری از تاثیر ویروس‌ها بر جو زمین و تعیین اینکه آیا ویروس‌ها می‌توانند در مبارزه با تغییرات آب و هوا کمک کنند یا خیر، داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала