رمزگشایی از نخستین پست اینستاگرامی سی‌آی‌ای

© AP Photo / Carolyn Kasterرمزگشایی از نخستین پست اینستاگرامی سی‌آی‌ای
رمزگشایی از نخستین پست اینستاگرامی سی‌آی‌ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نخستین پست تصویری خود را در حساب رسمی اینستاگرامی این آژانس منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلگراف، جینا هاسپل، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) اعلام کرد که این آژانس با اشتراک یک تصویر، رسماً حساب کاربری خود را در اینستاگرام افتتاح کرده است.
اینستاگرام نیز روز دوشنبه گذشته این مساله را تأیید کرد که کمک کرده است تا سیا یک حساب کاربری بسازد و آن را (با تیک آبی) " تأیید" کرده است. در بیوگرافی اینستاگرام سی‌آی‌ای نوشته شده است: ما خط مقدم دفاع از ملت هستیم. ما کاری را انجام می‌دهیم که دیگران نمی‌توانند انجام دهند و به جاهایی می‌رویم که دیگران نمی‌توانند.

سی‌آی‌ای در نخستین پست اینستاگرامی خود تصویری را منتشر کرده است که سایت‌های مختلف آن را اینگونه رمزگشایی کرده‌اند:
1. ساعت روی میزی متوقف شده بر روی ساعت ۸:۴۶ به وقت محلی، زمانی است که هواپیمایی با برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برخورد کرد.
2. یک جغد طلایی، نمایانگر آتنا، الهه یونانی عقل و خرد.
3. نقشه‌های چین، روسیه و ایران، مناطق مهم و مورد علاقه سی‌آی‌ای.
4. کارت شناسایی امنیتی با تصویر جینا هاسپل، مدیر کنونی رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا زمانیکه جوان بود. این کارت تاریخ ۱۹۴۷ را نشان می‌دهد؛ زمانیکه سیا تأسیس شد.
5. تصویر تونی مندز، افسر سیا که در نجات شش دیپلمات آمریکایی گروگان گرفته شده در ۱۹۷۹ در ایران حضور داشت. نقش وی را بن افلک در فیلم آرگو بازی کرد.
6. دو جفت دستبند ارتباطی. بیانگر این است زمانیکه یک افسر سیا و یک دستیار که هرگز یکدیگر را ملاقات نکردند، می‌توانند از این دستبندها برای شناسایی یکدیگر استفاده کنند.
7. یک "کیسه سوزاندن" در زیر میز کار برای سوزاندن و انهدام اسناد محرمانه و یک کیسه "خمیر بسیار محرمانه" برای دفع سایر اوراق تعبیه شده است.
8. دفتر یادداشتی که بر روی کلمات عربی باز شده است. معنای آن این می‌شود: ما چیزی را که می‌توانیم به اشتراک می‌گذاریم و از چیزی که باید، دفاع می‌کنیم.
9. ستاره‌ای بر روی میز که به افسران کشته شده سیا اهدا می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала