پوزئیدون روسی اژدر آخرالزمان

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پوزئیدون روسیه
پوزئیدون  روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین اژدر آخرالزمان روسی را با پهپاد زیرآبی آمریکایی مقایسه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های چینی به مقایسه پهپاد اتمی زیرآبی روسی «پوزئیدون» که در غرب آن را «اژدر آخرالزمان» می نامند پرداختند.

پوزئیدون روسی از نوع آمریکایی و چینی بهتر است و از نظر خصوصیات خود برتر است. این پهپاد زیرآبی اتمی روسی جهانیان را شگفت زده کرده است.

پیوند پهپاد و موشک در روسیه - اسپوتنیک ایران
پیوند پهپاد و موشک در روسیه

به گزارش Huangqiu Shibao، برخلاف چین که از اوایل قرن 21  طراحی پهپادهای زیرآبی در سریت کامل انجام می شود، در آمریکا اخبار مربوط به فعالیت در این عرصه را بطور آشکار گزارش می دهد. از جمله پروژه «مانتا» یادآوری می شود.

منظور پهپاد زیرآبی است  که حامل اژدر با سرعت فوق العاده سریع است. این پهپاد دارای هوش مصنوعی است که با کمک آن قادر است بطور مستقل اهداف را شناسایی و نابود کند. اما اینها همه تئوری است.کار روی این پروژه در سال 1996 آغاز شد وتا کنون به پایان نرسیده است. در عین حال گفته می شود که پهپاد زیرآبی آمریکایی تا عمق 500 متری فروروی خواهد کرد. اما از پوزئیدون روسی می توان در اعماق بیشتری استفاده کرد. سرعت بی نظیر پهپاد روسی امکان آن را برای پهپاد فراهم می کند تا از هر نوع اژدری در امان بماند.

علاوه بر خصوصیات دیگر پوزئیدون، این پهپاد مجهز به سونار جدیدی است که قادر به ارسال تصویر 3 بعدی دنیای زیرآبی و بستر دریاست.

به گفته کارشناسان چند پهپاد از این نوع برای تأمین کنترل در آبها و زیر یخ های اقیانوس منجمد شمالی  کافی خواهد بود. بدین ترتیب زیردریایی های بیگانه نمی توانند بطور پنهانی به سواحل روسیه نزدیک بشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала