تبدیل نفت ایران به فرآورده‌های غیرقابل تحریم

© Fotolia / Edelweissتبدیل نفت ایران به فرآورده‌های غیرقابل تحریم
تبدیل نفت ایران به فرآورده‌های غیرقابل تحریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران راهکار کشورش برای مبارزه با تحریم‌های آمریکا را تبدیل نفت به فرآورده‌های غیرقابل تحریم دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اکونومیست، حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تبدیل نفت به فرآورده‌های غیرقابل تحریم را راهکاری برای مبارزه با تحریم‌های آمریکا دانست.

تلاش ترکیه برای گرفتن مجوز از آمریکا برای واردات نفت ایران - اسپوتنیک ایران
تلاش ترکیه برای گرفتن مجوز از آمریکا برای واردات نفت ایران

فلاحت‌پیشه در این خصوص اظهار داشت: امروز تلاش می‌شود نفت با تخفیف های مختلف به سایر کشورها فروخته شود، این رویکرد نوعی فرار به عقب بوده و تنها در کوتاه مدت می‌تواند مقداری از مشکلات کشور را حل کند. در حالی که ما باید نفتی که در اثر تحریم‌ها، امکان صادرات آن را نداریم، در داخل تبدیل به فرآورده‌های نفتی کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در ادامه افزود: با احداث پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و همچنین فعال کردن بخش‌ خصوصی در پروژه‌های سودآوری همچون احداث مینی پالایشگاه، مینی پتروشیمی و… می‌توانیم نفت خام را به محصولات نهایی غیر قابل تحریم تبدیل کرده و به چند برابر قیمت به سایر کشورها بفروشیم.
لازم به ذکر است که دوشنبه هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نخواهد داد. کاخ سفید انتظار دارد که با این تصمیم، صادرات نفت ایران به صفر کاهش یابد. ایالات متحده در سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم های مجدد علیه تهران را اجرا کرد. در عین حال چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه تا 2 مه 2019 از این تحریم‌های نفتی معاف شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала