حق مسکن کارگران ایران به دستشان نرسید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حق مسکن کارگران ایران به دستشان نرسید
حق مسکن کارگران ایران به دستشان نرسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصوبه حق مسکن کارگران با وجود تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار داشت که مصوبه حق مسکن کارگران با وجود تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت هنوز ابلاغ نشده است.

افزایش دستمزد کارگران در ایران - اسپوتنیک ایران
افزایش دستمزد کارگران در ایران

ابوی با ابراز امیدواری از ابلاغ این مصوبه در آستانه روز کارگر گفت: دو مقوله مهم امنیت و معیشت کارگران همچنان روی زمین مانده است. این بحث جز مطالبات روی زمین مانده کارگران این موضوع است. در آستانه سال جدید، متأسفانه ریزش نیرو زیاد بوده است،متأسفانه امسال رشد دریافت کنندگان بیمه بیکاری را داشته ایم. دولت باید بستر حمایت از کارفرمایان را فراهم کند.دولت یا باید به کارگران کمک کند یا از کارفرمایان حمایت کند، برخی از کارفرمایان زمانی که صحبت می کنند مشاهده می کنیم که حرف های ناحساب ندارند، مشکلات ارزی که دارند همه و همه نشان می دهد که کارفرمایان هم در روند زندگی دچار مشکل هستند. اما از سوی دیگر وضعیت کارگران به شکلی است که معیشت آنها روز به روز در حال جمع شدن است.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه کارگران دربحث امنیت و معیشت دغدغه دارند، اظهار داشت: وضعیت اقلام مصرفی کارگران، مثل گوشت،روغن وبرنج بسیار گران است. گوشت در دوره ای به صورت تنظیم بازار وارد می شد و تا حدودی بازار را مدیریت می کرد اما با شرایط فعلی امکان پذیر نیست.
لازم به ذکر است که حاتم شاکرمی،معاون وزیرکار ایران پیش از این از تصویب حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران در نشست کمیسیون اقتصادی دولت خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала