واکنش ترامپ به مطالبه دو میلیون دلاری پیونگ یانگ

© REUTERS / Kevin Lamarqueواکنش ترامپ به مطالبه دو میلیون دلاری پیونگ یانگ
واکنش ترامپ به مطالبه دو میلیون دلاری پیونگ یانگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده به درخواست پول کره شمالی در قبال آزادی دانشجوی آمریکایی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به مطالبه دو میلیون دلاری کره شمالی در قبال آزادی اتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی اظهار داشت که "این دولت اوباما نیست که برای چهار گروگان 1.8 میلیارد دلار پرداخت کند."
ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: هیچ پولی برای آزادی اوتو وامبایر به کره شمالی پرداخت نشد، نه تنها دو میلیون دلار بلکه هیچ پرداختی انجام نشد. این دولت اوباما نیست که برای چهار گروگان 1.8 میلیارد دلار پرداخت کند.

لازم به ذکر است که واشنگتن پست پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پذیرفته بود، ۲ میلیون دلار برای آزادی دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی به پیونگ یانگ بپردازد.

اتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۷ پس از ۱۵ ماه آزاد شد.این دانشجوی آمریکایی که به اتهام تلاش برای دزدیدن پوسترهای تبلیغاتی در یک هتل در پیونگ یانگ به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود، بعد از ۱۵ ماه و بر اساس دلایل بشردوستانه از سوی کره شمالی از زندان آزاد گردید. وارمبیر تنها یک هفته پس از آزادی و در کنار خانواده‌اش در آمریکا درگذشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала