گزارش و تحلیل

وزیر دفاع ایران: به صفر رساندن صادرات نفت ایران ظالمانه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر دفاع ایران: به صفر رساندن صادرات نفت ایران ظالمانه است
وزیر دفاع ایران: به صفر رساندن صادرات نفت ایران ظالمانه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، به صفر رساندن صادرات نفت ایران را غیر عملی و ظالمانه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران برای شرکت در هشتمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو روز سه شنبه به روسیه سفر کرد.

شرکت وزیران دفاع دهها کشور در کنفرانس بین المللی امنیتی در مسکو - اسپوتنیک ایران
شرکت وزیران دفاع دهها کشور در کنفرانس بین المللی امنیتی در مسکو
وزیر دفاع ایران در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو، در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک به گفتگو پرداخت.

اسپوتنیک: ایران اعلام کرده که تنگه هرمز را در پاسخ به فشارهای آمریکا خواهد بست، این موضوع تا چه حد امکانپذیر است و چه تاثیری در شرایط منطقه و جهان دارد؟

سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در پاسخ به این سوال پرسید، این نقل قول از چه کسی بوده و در ادامه گفت: آیت الله خامنه ای رهبر ایران، امروز طی سخنانی در باره این موضوع تاکید کردند که ما حتما نفت خود را با همت مسولان ایرانی صادر خواهیم کرد و این برای ما یک تجربه قابل انجام است.
وی افزود: در مورد اینکه بخواهند ما را از داشته های خود محروم کنند، قطعا مقابله به مثل محکمی صورت خواهیم داد و سازه کارهای کاملا قابل انجامی داریم والبته به صفر رساندن صادرات نفت را غیر عملی و یک موضوع ظالمانه و ناکارآمد می دانیم.

اسپوتنیک: با تروریست خواندن سپاه ایران از سوی آمریکا آیا این امکان وجود دارد که ایران و آمریکا به طور مثال در سوریه با یکدیگر رودرو شوند؟

وزیر دفاع ایران گفت: زمان مشخص خواهد کرد که چه اتفاقاتی روی خواهد داد. ایران نیروهای سنت کام که دست آنها به خون مردم منطقه و همچنین 290 سرنشین هواپیمای مسافربری ایران که 60 کودک نیز در بین آنها حضور داشتند، آغشته است، تروریست هستند و جای آنها در این منطقه نمی باشد.

شایان ذکر است که سرتیب امیر حاتمی وزیر دفاع ایران به دعوت همتای روس خود و با هدف شرکت در هشتمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو به روسیه سفر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала