گزارش و تحلیل

حضور مخترع ایرانی با دستگاه آب شیرین کن در همایش کازان

© Sputnik / Marina Alshalanحضور مخترع ایرانی در همایش کازان
حضور مخترع ایرانی در همایش کازان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مخترع جوان ایرانی با دستگاه آب شیرین کن خورشیدی در همایش KAZANSUMMIT 2019 حضور پیدا کرد.

اسپوتنیک، همایش KAZANSUMMIT 2019 با حضور کشورهای اسلامی از 24 الی 26 آپریل در شهر کازان برگزار می شود.

یکی از رویدادهای برجسته نشست کازان 2019، برگزاری "5 انجمن کارآفرینی جوانان" از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است. این انجمن ها با هدف شناسایی و حمایت از جالبترین پروژه های کارآفرینی مختص جوانان از کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس برپا می شود. شرکت کنندگان در این انجمن، 130 نفر در محدوده سنی 18 تا 35 سال از 30 کشور اسلامی و همچنین نمایندگان انجمن تاجران از مناطق مختلف روسیه هستند. تعداد زیادی از پروژه ها به بخش مسابقه فرستاده شدند و تنها 15 پروژه برتر، اجازه کمک مالی و سرمایه گذاری در نشست کازان KazanSummit و فرصت جذب سرمایه گذاران را دریافت می کنند. پروژه محمدرضا شیخی یک مخترع جوان ایرانی، در این میان توجه ها را به خود جلب نموده است. در این نشست، پروژه دستگاه آب شیرین کن خورشیدی، 93.1 رای را به دست آورده است.    

محمدرضا شیخی کارآفرین و مخترع جوان ایرانی با خبرگزاری اسپوتنیک در مورد پروژه اش به گفتگو پرداخت.  

— ما در بخش استارت آپ های در این اجلاس شرکت کردیم و طرح ما در زمینه تولید آب شیرین از آب دریا و آبهای به اصطلاح دور ریز خانگی است. در این سیستم با استفاده از انرژی خورشیدی و ترکیب آن با انرژی صوتی می توان آب شیرین را بسیار ارزانتر، بدون تولید دی اکسید کربن و بدون آسیب رسانی به محیط زیست، اقیانوس تولید کنیم.
این اختراع دستگاه آب شیرین کن خورشیدی نام دارد.
این سیستم که ما طرحی و در حال ساخت آن هستیم به سازمان ثبت اختراعات ایران ارسال شده و تاییدیه های اولیه این دستگاه را دریافت کردیم. همچنین این دستگاه را به کارشناسان شرکت های بزرگی که در زمینه تولید آب فعالیت دارند، نشان داده ایم و مورد تایید آنها نیز قرار گرفته است.

© Sputnik / Marina Alshalanحضور مخترع ایرانی با دستگاه آب شیرین کن در همایش کازان
حضور مخترع ایرانی با دستگاه آب شیرین کن در همایش کازان - اسپوتنیک ایران
حضور مخترع ایرانی با دستگاه آب شیرین کن در همایش کازان

این دستگاه شبیه به ماشین لباسشویی می باشد که به جای درب ماشین یک لنز قرار دارد که نور خورشید را در اخل ماشین متمرکز می کند و این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که ائتلاف انرژی آن بسیار کم است، بنابراین دمای داخل این دستگاه افزایش پیدا می کند. از اینرو کاربرد بسیاری در منزل می تواند داشته باشد که یکی از آنها تولید آب شیرین است که در حال حاضر تمرکز ما بر روی آن قرار دارد.
در حدود سال بر روی ساخت و طراحی این دستگاه فعالیت داریم و ساخت و طراحی این دستگاه با هزینه های شخصی صورت گرفته، البته دولت نیز کمکهایی می کند و یک سری صندوق هایی وجود دارد که از کارآفرینان نو و این چنین طرح ها حمایت می کند.
در اصفهان تورنمنتی برگزار شد که ما توانستیم بین 5 کارآفرین برتر قرار بگیریم و سال گذشته به همایشی که در دبی برگزار شد، اعزام شدیم.

در کازان این دستگاه مورد علاقه بسیاری قرار گرفته و در صورتی که شرکتی در روسیه خواهان همکاری با ما باشد، با توجه به روابط روسیه و ایران ما قطعا استقبال می کنم.
در اجلاس کازان حدود 700 طرح از سراسر جهان شرکت کردند که 35 طرح مورد پذیرش قرار گرفته و در این همایش حضور دارند که اکثر این طرح ها در زمینه آی تی، کامیپوتر و نرم افزار هستند و تنها طرح در حوزه انرژی و آب طرح ما است.

© Sputnik / Marina Alshalanحضور مخترع ایرانی با دستگاه آب شیرین کن در همایش کازان
حضور مخترع ایرانی با دستگاه آب شیرین کن در همایش کازان - اسپوتنیک ایران
حضور مخترع ایرانی با دستگاه آب شیرین کن در همایش کازان

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала