وحشتناک ترین تهدید برای بشریت چیست؟

© AFP 2023 / Stringerوحشتناک ترین تهدید برای بشریت چیست؟
وحشتناک ترین تهدید برای بشریت چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتشبد ویچسلاو تروبنیکوف، رئیس اسبق سازمان اطلاعات خارجی روسیه (از سال 1996 تا سال 2000 میلادی) معتقد است از بین رفتن بشریت در نتیجه فاجعه زیست محیطی در مقایسه با سلاح هسته ای تهدید جدی تری برای جهانیان است.

اولین عواقب یک فاجعه جهانی - اسپوتنیک ایران
اولین عواقب یک فاجعه جهانی
به گزارش اسپوتنیک، تروبنیکوف می گوید:"من به عنوان مامور اطلاعاتی مسائل زیست محیطی را مسائل اصلی و خطر واقعی برای بشریت می دانم. سلاح هسته ای نیز خطر است اما بشریت تدابیری برای کاهش این خطر اتخاذ می کند".
به گفته ارتشبد ویچسلاو تروبنیکوف خروج امریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد، یک "بی خردی" نگران کننده است "اما فردا توافقنامه های جدیدی ظاهر خواهند شد".
ارتشبد تروبنیکوف افزود:" روز خانمی از شرکت امریکایی RAND هنگام مصاحبه از من پرسید آقای ژنرال به نظر شما وحشتناک ترین تهدید برای جهانیان کدام است؟ من پاسخ دادم از بین رفتن بشریت در نتیجه فاجعه زیست محیطی.وقتی رئیس جمهور ما در همایش چندی پیش شمالگان اعلام کرد ما از شمالگان بهرهبرداری خواهیم کرد اما باید نسبت به این منطقه با احتیاط و ظرافت برخورد کردف خوشحال شدم. این بسیار صحیح است. نباید سیستم ایمنی این منطقه را تخریب کرد چون بیهوده نیست که شمالگان را "آشپزخانه هوا" برای تمام جهان می نامند".
رئیس اسبق سازمان اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد:" باید به فاصله بسیار دورتر از خود نگاه کرد. اگر ما فقط از تهدیدات فعلی بترسیم ، وحشتناک ترین تهدید را یعنی خطر از بین رفتن بشریت و تغییر طبیعت به شکلی که انسان ها نتوانند به زندگی خود ادامه دهند، از نظر دور خواهیم داشت".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала