نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: ساز و کار مالی اروپا با ایران هنوز یه واقعیت نرسیده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: ساز و کار مالی اروپا با ایران هنوز اجرایی نشده است
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: ساز و کار مالی اروپا با ایران هنوز اجرایی نشده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران درصدد ایجاد کانال مالی متقابل خود با اروپا است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چیوزف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که مکانیزم حل و فصل مساله با ایران هنوز به طور واقعی مشخص نشده است. تهران قصد دارد مکانیزم متقابل خود را ایجاد کند. 
ایران و ترکیه مکانیسم مالی جدید راه‌اندازی می‌کنند - اسپوتنیک ایران
ایران و ترکیه مکانیسم مالی جدید راه‌اندازی می‌کنند
چیژوف به خبرنگاران گفت: "تا کنون، این سازوکار به طور واقعی به اجرا درنیامده است. ایرانیان اعلام نموده اند که ساز و کار مالی متقابل خود را ایجاد می کنند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است". 
وی گفت، روسیه ازسه کشور اروپایی درباره ساز و کار مالی آنها با ایران سوالاتی دارد و آمریکا هر چه ممکن است، انجام خواهد داد که مانع فعالیت ساز و کار مالی با ایران شود. 
سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ سازوکار مالی ویژه اروپا برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را رسما با عنوان «اینستکس» ثبت کردند اما از آن روز تا به حال هنوز این ساز و کار عملیاتی نشده است. فرانسه که کشورش میزبان کانال مالی جدید اروپا با ایران است. پیش از این، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌‌ جمهور ایران، رویکرد راهبردی کشورش برای کاستن آسیب اقتصادی ناشی از اقدامات دولت ایالات متحده را گسترده‌تر نمودن کار و روابط با همسایگان برشمرد و از مطرح شدن راهکارهای مشابه اینستکس برای مراودات مالی با کشورهای روسیه، عراق،‌ چین و ترکیه خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала