تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعال شدن سازو کار مالی اروپا برای ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعال شدن ساز وکار مالی اروپا برای ایران
تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعال شدن ساز وکار مالی اروپا برای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا به خبرنگاران اعلام کرد آمریکا برای جلوگیری از فعال شدن مکانیزم مالی ویژه سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا برای معاملات با ایران با دورزدن تحریم های آمریکا هرکاری از دستش بر می آید انجام می دهد.

ظریف: تعلل اروپایی ها برای آغاز نکردن اینستکس غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران
ظریف: تعلل اروپایی ها برای آغاز نکردن اینستکس غیرقابل قبول است
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چیژوف به خبرنگاران گفت: "آمریکا برای جلوگیری از این روند هر کار ممکنی را انجام می دهد. واضح است، که این تلاش آنها با ما موفقیت آمیز نبوده است، باید دید بر روی سه کشور اروپایی چه تاثیری دارد".
یادآور می شود سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ سازوکار مالی ویژه اروپا برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را رسما با عنوان «اینستکس» ثبت کردند اما از آن روز تا به حال هنوز این ساز و کار عملیاتی نشده است. فرانسه میزبان کانال مالی جدید اروپا با ایران است. پیش از این، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌‌ جمهور ایران، رویکرد راهبردی کشورش برای کاستن آسیب اقتصادی ناشی از اقدامات دولت ایالات متحده را گسترده‌تر نمودن کار و روابط با همسایگان اعلام کرده  و از مطرح شدن راهکارهای مشابه اینستکس برای مراودات مالی با کشورهای روسیه، عراق،‌ چین و ترکیه خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала