ترکیه به دنبال جایگزین جنگنده آمریکایی اف35- است

© Photo / Dane Wiedmannروسیه به دنبال جایگزین جنگنده آمریکایی اف35 است
روسیه به دنبال جایگزین جنگنده آمریکایی اف35 است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به ایالات متحده هشدار داد که کشورش جایگرین دیگری را به جای جنگنده آمریکایی F – 35 آمریکا پیدا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هشدار داد که در صورت امتناع امریکا از ارائه جنگنده نسل پنجم F-35 ، ترکیه این هواپیما را کشور دیگری تامین خواهد کرد. 

ادامه مذاکرات ترکیه و امریکا درباره اف 35 و اس 400 - اسپوتنیک ایران
ادامه مذاکرات ترکیه و امریکا درباره اف 35 و اس 400

پیش از این واشنگتن تهدید نموده که ترکیه به دلیل خرید سیستم دفاع ضد موشکی روسی S-400 نمی تواند F-35 را از آمریکا بخرد.  

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت: در خصوص برنامه ساخت جنگنده های اف 35، ما شریک آمریکا در این طرح هستیم. ترکیه برای این منظور مبالغ هنگفتی پرداخت کرده است.
چاووش اوغلو بدون اینکه نامی از کشورهای فروشنده جایگزین جنگنده اف35 آمریکا گفت: در صورتی که دریافت این جنگنده از امریکا سخت تر شود، مجبور خواهیم شد نیازمان را از کشور دیگری که فناوری های بهتری دارد، تأمین کنیم.
پیش از این، رسانه های ترکیه اعلام کرده بودند که در صورتی که آمریکا حاضر به فروش جنگنده های اف35 نشود، آنکارا می تواند جنگنده های «SU-57» روسیه را خریداری کند.
پیش از این، باب منندس سناتور از حزب دمکرات آمریکا اعلام نمود که ایالات متحده علیه ترکیه تحریم هایی اعلام خواهد کرد اگر آنکارا سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسیه را خریداری کند. به گفته وی این کار با عملکرد کشورهای عضو ناتو جور درنمی آید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала