انتقاد شدید ترکیه از امریکا

© REUTERS / Umit BektasМинистр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу
Министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه از تصمیم آمریکا درباره ممنوعیت کامل واردات نفت ایران برای دیگر کشورها به شدت انتقاد کرد.

 

پیام ظریف در خصوص لغو معافیت تحریم نفتی ایران - اسپوتنیک ایران
پیام ظریف در خصوص لغو معافیت تحریم نفتی ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آنادولو، مولود چاووش اغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به همراه سراج الدین مهرالدین، وزیر خارجه تاجیکستان در آنکارا گفت: "آمریکا که دستور می دهد به جای ایران از چه کشوری نفت خریداری شود، از حدود مجاز در رفتار خود خارج می شود".
به گفته وی آنکارا از همان ابتدا با تحریم های آمریکا مخالف بوده است. مولود چاووش اغلو خاطرنشان ساخت:" ما اعلام می کنیم که این تحریم ها را اشتباه می دانیم و قصد نداریم به آنها بپیوندیم".
به گفته وزیر خارجه ترکیه، تحریم های آمریکا در درجه اول به ملت و نه دولت ایران لطمه وارد می سازد و علاوه بر این تحریم های واشنگتن از لحاظ تامین ثبات و امنیت در منطقه فوق العاده خطرناک هستند.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала