وزیر دفاع ایران: اگر نیروهای آمریکا منطقه را ترک نکنند، با واکنش شدیدی روبرو خواهند شد

© Sputnikامیر حاتمی وزیر دفاع
امیر حاتمی وزیر دفاع - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران اعلام کرد نیروهای مسلح آمریکا باید خاورمیانه را ترک کنند و در غیر اینصورت با واکنش شدیدی روبرو خواهند شد.
رئیس جمهور ایران : مردم سپاه  را از آن خود می دانند - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران : مردم سپاه را از آن خود می دانند+ ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در سخنرانی خود در هشتمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو ضمن مخالفت شدید با گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان تروریستی آمریکا گفت: " زمان آن فرا رسیده که نیروهای تروریست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا باید منطقه را ترک کنند و در غیر اینصورت با واکنش شدیدی روبرو خواهند شد".
وی تاکید کرد اگر نیروهای مسلح آمریکا" اقدامات نسنجیده ای انجام دهند با واکنش بسیار شدید روبرو خواهند شد".
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست سازمان های خارجی که آمریکا آنها را تروریستی می خواند، قرار می دهد. شورای عالی امنیت ملی ایران این تصمیم واشنگتن را بدون پایه و اساس نامید.
به دنبال آن وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه چندین نفر و زیر مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرد.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала