میلیون ها رمز وای فای فاش شد

© Fotolia / Georgejmclittleمیلیون ها، رمز وای فای فاش شد
میلیون ها، رمز وای فای فاش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنامه محبوب "وای فای فایندر" اندروید، رمز عبور وای فای بیش از دو میلیون کاربر شبکه اینترنت را منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از TechCrunch، برنامه محبوب "وای فای فایندر" اندروید، رمزهای وای فای بیش از دو میلیون شبکه اینترنت را منتشر نمود. بخش اطلاعات این نرم افزار به اندازه کافی محافظت نشده بود، در نتیجه رمزهای عبور به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفت. 

اینترنت موبایل - اسپوتنیک ایران
گرانی اینترنت به نفع سلامتی

وای فای فاندر، باعث می شود که کاربران رمزهای عبور شبکه های Wi-Fi را به یک پایگاه داده ویژه که برای سایر کاربران قابل دسترس است، آپلود کنند. این برنامه توسط هزاران نفر کاربر "گوگل پلی" دانلود و مورد استفاده قرار گرفت. به نقل از "تخ کرانچ"، با توجه به عدم امنیت این سیستم، مهاجمان هکری توانستند کل پایگاه داده رمز عبور را بارگیری کنند.

سانیام جین یکی از کارشناسان در حوزه امنیت سایبری در این خصوص گفت که پس از کشف این پایگاه داده، متخصصان دو هفته تلاش کردند تا عاملان فاش شدن رمز وای فای میلون ها کاربر را که در چین قرار دارد، بیابند. با این حال، هیچ نتیجه ای به دست نیامد.

به گفته جین، تمام داده ها در یک فایل متنی ساده ذخیره شده اند. هنگام مطالعه فایل ها، نه تنها رمزهای عبور شبکه های عمومی اینترنت پیدا شد، بلکه  بسیاری از رمزهای شبکه های خانگی وای فای نیز منتشر شده است.

مهاجمان با استفاده از این برنامه ها می توانند رمزهای عبور سایر سرویس های کاربران: مانند ایمیل و شبکه های اجتماعی را دریافت کرده و همچنین تنظیمات این برنامه ها را تغییر دهند.

گفتنی است، پیش از این در مطالعه ای مشخص شد که رمز ساده 123456 توسط 23.2 میلیون کاربر اینترنت در بریتانیا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала