هند در جستجوی جایگزین نفت ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareهند در جستجوی راه های جدید دریافت نفت
هند در جستجوی راه های جدید دریافت نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند به دلیل عدم تمدید معافیت از تحریم های نفتی آمریکا از منابع جایگزین نفت ایران استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تایمز آف ایندیا»،وزیر نفت و گاز هند روز سه شنبه، 23 آوریل اعلام کرد که هند در حال جستجوی راه های جدید دریافت نفت است. آمریکا تمدید معافیت از تحریم های نفتی برای یکسری از کشورها در رابطه با خرید نفت ایران را از اول ماه مه 2019 لغو می کند.

وی متذکر شد:«پالایشگاه های نفت هند برای تأمین مصرف بنزین و سوخت دیزل و دیگر محصولات نفتی آماده هستند».

حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌ - اسپوتنیک ایران
ائتلاف ایران، روسیه، هند و چین علیه آمریکا

به نوشته روزنامه «اکونومیک تایمز»، شرکت های هندی راه های جایگزین دریافت نفت برای ماه مه را تهیه دیده اند و در جستجوی منابع دریافت نفت در ماه ژوئن هستند. کارمند عالیرتبه شرکت نفت« Indian Oil » اطمینان داد که اختلال در عرضه نفت بروز نخواهد کرد.

هند از نظر حجم واردات نفت ایران در ردیف دوم فهرست کشورهای وارد کننده نفت ایران قرار دارد. هند طی 2019-2018 سال مالی، 24 میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد. شرکت نفت هند، به تنهایی 9 میلیون تن نفت وارد کرد. هند به عنوان جایگزین نفت ایران به کویت، امارات و عربستان سعودی، آمریکا و مکزیک توجه می کند. در عین حال، هند قصد دارد در خصوص نفت ایران با آمریکا به مذاکره ادامه بدهد.

در نوامبر سال گذشته آمریکا تصمیم گرفت به مدت 180 روز معافیت از تحریم های نفتی را برای کشورهای چین، هند،ایتالیا، یونان،ژاپن،کره جنوبی، تایوان و ترکیه برقرار کند. این معافیت برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت انجام شده بود و افزون بر آن، به کشورهای شامل معافیت وقت داده شد تا جایگزینی برای واردات نفت از ایران بیابند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала