تغییر رژیم ایران با دخالت نظامی آمریکا؟

© REUTERS / Jim Youngتغییر رژیم ایران با دخالت نظامی آمریکا؟
تغییر رژیم ایران با دخالت نظامی آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو:آمریکا قصد ندارد از راه نظامی به تغییر رژیم در ایران نایل آید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه«آکسیوس»، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در جلسه بسته با نمایندگان انجمن آمریکا- ایران در آمریکا اعلام نمود که ایالات متحده قصد ندارد رژیم در ایران را از راه  دخالت مستقیم نظامی تغییر بدهد.

وزیر خارجه آمریکا با 15 رئیس انجمن های ایرانیان در یکی از هتل های دالاس ایالت تگزاس ملاقات کرد. در پاسخ به این سوال که اگر رژیم کنونی در تهران تغییر نکند، آیا مقامات آمریکایی از راه نظامی وارد عمل خواهند شد، گفت که ایالات متحده قصد دخالت مستقیم نظامی در ایران را ندارد. در رابطه با  تلاش کودتا، وزیر خارجه آمریکا گفت حتی اگر چنین گزینه هایی بررسی شود من آنها را به شما نخواهم گفت.

پس از خروج آمریکا از برجام در ماه مه سال 2018،  واشنگتن تحریم های شدیدی علیه ایران وضع کرد  و اقتصاد ایران با مسائل جدی در عرصه بانکی مواجه شد. تحت فشار آمریکا، ارتباط ایران با سیستم بانکی «سوئیفت» قطع شد که تعامل مالی ایران با شرکای خارجی را دشوار کرده است. در سال 2019، برلین و لندن و پاریس ایجاد مکانیزم ویژه محاسبات با ایران را مطرح کردند تا بتوان با دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران به تجارت با ایران ادامه داد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала