کمدین اوکراینی، پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر کمدین اوکراینی، پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین
کمدین اوکراینی، پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنرپیشه و کمدین اوکراینی تا کنون بیشترین درصد آرا شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون انتخابات اوکراین با شمارش 90.25 درصد رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، کاندیدای ریاست جمهوری اوکراین تا کنون با 73.18 درصد آرا پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.
همچنین پیترو پروشنکو، رئیس جمهور کنونی اوکراین، 24.49 درصد آرا مردم این کشور را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است که تا به امروز هیچ رئیس جمهوری در اوکراین به این تعداد از آرا نرسیده بود و این موضوع یک رکورد در تاریخ این کشور محسوب می شود.
همچنین براساس اطلاعات کمیسیون انتخابات اوکراین "زلنسکی" تا کنون به جز یک منطقه، در تمامی مناطق این کشور درصدر قرار دارد. در منطقه لووسکی، مردم این منطقه 63 درصد به پیتر پروشنکو و 34.13 درصد به زلنسکی رای داده اند.
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین دو کاندیدا حضور دارند که هر دو آنها طرفدار غرب بوده و خواهان حضور اوکراین در صف کشورهای غربی هستند. از این بین ولادیمیر زلنسکی، هنرپیشه و کمدین اوکراینی توانسته بود در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با کسب 30.02 درصد آرا در مقام نخست قرار گیرد و پس از وی، پترو پروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین با 16.86 درصد آرا در جایگاه بعدی قرار بگیرد. از آنجاییکه در دور قبل هیچ یک از کاندیداها موفق نشده بودند بیش از 50 درصد آرا را از آن خود کنند، بر همین اساس انتخابات به دور دوم کشیده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала