کشف یک بمب در نزدیکی فرودگاه پایتخت سریلانکا

© REUTERS / Dinuka Liyanawatteکشف بمب دست ساز در نزدیکی فرودگاه پایتخت سریلانکا
کشف بمب دست ساز در نزدیکی فرودگاه پایتخت سریلانکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس سریلانکا از کشف و خنثی سازی یک بمب دست ساز در نزدیکی فرودگاه پایتخت سریلانکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه در خبری به نقل از پلیس سریلانکا، از خنثی شدن یک بمب دست ساز در نزدیکی فرودگاه کلمبو، پایتخت این کشور خبر داد.

خاموش شدن چراغ‌های برج ایفل به احترام جانباختگان حملات تروریستی سریلانکا - اسپوتنیک ایران
خاموش شدن چراغ‌های برج ایفل به احترام جانباختگان حملات تروریستی سریلانکا
این در حالی است که چندین انفجار دو کلیسا و دو هتل را در کلمبو، پایتخت این کشور در خلال عید پاک هدف قرار داد. دولت سریلانکا دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی را مسدود و تا اطلاع ثانوی قانون منع آمدوشد برقرار کرد.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. شبکه تی آر تی ترکیه گزارش داد پلیس سریلانکا اعلام کرد در مجموع شش انفجار هتل‌ها و کلیسا‌های این کشور را لرزانده است. هفته گذشته رئیس پلیس سریلانکا با استناد به اطلاعات دریافتی از یک سرویس امنیتی خارجی گفته بود گروهی افراط‌گرا قصد دارد کلیسا‌ها را هدف قرار دهد.

چند ساعت پس از وقوع این حملات، پلیس سریلانکا از وقوع دو انفجار دیگر در حومه شهر «کلمبو» خبر داد. به گفته منابع آگاه، در میان کشته‌ها اتباعی از آمریکا، انگلیس و هلند هم حضور دارند.

وزیر دفاع سریلانکا انفجار‌های امروز در چند شهر این کشور را «تروریستی» توصیف کرد. به گفته مقامات محلی، در انفجار هشتم، دستکم سه نیروی پلیس کشته شده‌اند.

در تاریخ 21 آوریل، هشت انفجار در مراسم عید پاک در سه کلیسای کاتولیک و سه هتل در شهر کلمبو و انفجارهایی در برخی نقاط سریلانکا اتفاق افتاد. بر اساس آخرین اطلاعات، تعداد قربانیان تا کنون به 290 نفر رسیده است، بیش از 500 نفر نیز در این حوادث زخمی شدند. در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا تعدادی اتباع خارجی نیز وجود دارند. دولت سریلانکا هم اکنون، مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور را وضع نموده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا، ابراز تسلیت و همدردی خود را بیان نمود. هنوز هیچ کس یا گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала